Direct naar hoofdmenu / zoekveld
/ 2019 / Aangifte schade door hevige wind opgelopen op 10 maart 2019
Aangifte schade door hevige wind opgelopen op 10 maart 2019

Het ministerie van Binnenlandse Zaken wilt onderzoeken of de hevige wind van 10 maart 2019 als ramp erkend kan worden.

De gemeente As moet hiervoor zoveel mogelijk gegevens verzamelen over de geleden schade van de inwoners.

 

Heb je dus schade, vul dan zeker hier het online formulier in vóór 1 april 2019, we vragen je volgende gegevens:

  • contactgegevens: naam, adres, telefoonnummer, e-mail
  • een raming van de schade in euro

 

De gemeente As verzamelt dus alle gegevens en bezorgt deze aan het rampenfonds voor het erkenningsdossier.

 

Welke gegevens hou ik best bij?

Ingeval van schade moet je achteraf bij het indienen van het effectieve dossier foto's als bewijs van de schade bezorgen, hou deze dus nu al goed bij. Ter info brandweerverslagen komen niet in aanmerking als raming van de schade.

 

Hier lees je de procedure voor de erkenning van een natuurramp.

 

Let wel dat sedert 1 maart 2006 de brandverzekeringspolis werd uitgebreid met o.a. schade ten gevolge van weer (regen, sneeuw,…) en dat de geteisterden eerst met hun verzekeringskantoor contact moeten opnemen vooralsnog ze aanspraak doen op het rampenfonds. 

 

Belangrijk is dat je eventuele schade geleden voor maandag 1 april ook aan ons meldt.

 

Waar kan ik problemen met gas of elektriciteit melden?

Meld storingen aan de installaties van Fluvius via de algemene storingslijn, 24 uur op 24, 7 dagen op 7.  De storingsdienst van Fluvius is te bereiken op het storingsnummer 078 35 35 00 (normaal tarief).

 

 

Duurzaamheid

Ambachtslaan 17

3665 AS

 

T  089 39 10 74

F  089 39 10 79

E goele.janssen@as.be

 

> meer info