Direct naar hoofdmenu / zoekveld
/ Leven & Welzijn / Gezondheid / Bewegen & gezonde voeding / Actieve voedingsdriehoek

Actieve voedingsdriehoek

De actieve voedingsdriehoek geeft aan wat je dagelijks zou moeten eten om voldoende voedingsstoffen in te nemen en hoeveel je per dag  moet bewegen. Ze bestaat uit 9 groepen: 8 groepen voedingsmiddelen en één groep lichaamsbeweging. 7 van de 8 voedingsgroepen leveren elk hun aandeel in de samenstelling van een gezonde, gevarieerde en evenwichtige voeding.

Het topje van de actieve voedingsdriehoek, de restgroep, is een toemaatje.Actieve voedingsdriehoek

 

Vanaf 6 jaar

De voedingsaanbevelingen zijn opgesteld voor iedereen ouder dan 6 jaar. Als je intensief sport, zware lichamelijke activiteit verricht of als je arts je een bepaald dieet voorschrijft, kan je best advies vragen aan een diëtist(e). Die kan je helpen bij de keuze, hoeveelheid en variatie van voedingsmiddelen.

 

Aangepaste voedingsdriehoek voor kleuters

De actieve voedingsdriehoek voor kleuters vertelt wat een kind tussen 3 en 6 jaar elke dag (gemiddeld) nodig heeft om gezond op te groeien. Het is een aangepaste versie van de actieve voedingsdriehoek bestemd voor kinderen vanaf 6 jaar en volwassenen. Meer informatie over deze actieve voedingsdriehoek via www.123aantafel.be

Dienst Welzijn & Senioren

Dorpsstraat 1 bus 1

3665 AS

 

T  089 39 10 09

F  089 39 10 01

E welzijn.senioren@as.be

› meer info