Direct naar hoofdmenu / zoekveld
Digitaal loket

Klacht - algemeen

Een klacht is een manifeste schriftelijke uiting (brief, e‐mail, fax,…) waarbij een ontevreden burger (natuurlijk of rechtspersoon) bij de gemeente klaagt over een door de gemeente al dan niet verrichte handeling of prestatie.

 

Een klacht gaat over een handeling of een prestatie die een ambtenaar of een politicus al dan niet doet of verkeerd doet.

Dat kan zijn:

  • verstrekken van foute informatie,
  • niet naleven van een afspraak,
  • een onvriendelijke behandeling…

 

In eerste instantie kan een persoon die ontevreden is terecht bij het diensthoofd van de betrokken dienst. Normaal kan die het snelst een oplossing bieden.

Vind je dat je onvoldoende bent geholpen of wil je daadwerkelijk een klacht neerleggen, dan kan je dit doen bij de klachtenbehandelaar zijnde Wendy ¨Peeters, secretaris, Dorpsstraat 1 bus 1, 3665 AS, 089 39 10 13 - secretaris@as.be.

Klachten worden binnen het termijn van 30 dagen behandeld.

 

Secretariaat gemeente:

 

Contactpersoon: Goele Bergmans

Direct aanvragen

Dienst Secretariaat

Dorpsstraat 1 bus 1

3665 AS

 

T  089 39 10 12

F  089 39 10 01

E secretariaat@as.be

› meer info